ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sofia Magdalena Jonsdotter  (läst 445 gånger)

2006-01-11, 15:56
läst 445 gånger

Utloggad Maria Damgaard

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2008-12-09, 12:05
    • Visa profil
Hej
Jag har ett stort problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag hittar inte Sofia Magdalena Jonsdotter f. 1847-5-27 och d. 1886-11-29 i Stugun.  
Jag hittar inte vart hon är född. Enligt hennes makes (Gunnar Ivarsson Sjölander)barn i andra äktenskapet kommer hon från Graninge, men där finns hon inte, varken i hfl eller c boken. Hennes barn är födda i Stugun. Jag har även letat i stuguns böcker men finner ingen information om henne, mer än att hon har bott där.
 
Jag står med detta problem och kommer ingen vart, hoppas att på detta sätt komma vidare.
 
Mvh Maria

2006-01-11, 21:57
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Här är lite uppgifter från folkräkningen 1880
 
Hemförsamling:  Stugun Jämtlands län  
Hemort:  Stugubyn  
Kontrakt:  Jämtlands Östra  
Län:  Jämtlands län  
Gunnar Ivarsson, f. 1839 i Norge, Arbetare  
h. Sofia Magdalena Jonsdotter, f. 1847 okänt var
d. Kristina Ulrika, f. 1876 i Stugun
s. Jonas Olof, f. 1877 i Stugun
 
Här från Genline. Här står det noterat att hon är inflyttad från Graninge men inte vilket år. Det finns inga inflyttningsböcker hos Genline för Stugun som passar in.
 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna