ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Josef  (läst 459 gånger)

2008-11-26, 16:10
läst 459 gånger

Utloggad Christina Tuvesson Lindaryd

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 368
  • Senast inloggad: 2024-05-11, 17:19
    • Visa profil
Jag hjälper amerikanska vänner att forska på deras släkt. Rötterna hamnar  till övervägande del i Grännatrakten samt på Visingsö. Dock har vi en gren där jag går bet!

En av flickorna från Visingsö gifter sig med en Joseph Nilson i Vasa, Minnesota. De bosätter sig sedan i Cannon Falls. Det enda vi vet om Joseph är att han ska vara född i Sverige. Uppgifterna om födelsedatum varierar, men bör ligga mellan 1848 och 1851. Tyvärr finns han inte med i Census 1900 där mer exakta födelsedata finns.  

Jag har letat i alla upptänkliga källor, både i USA och Sverige, men utan resultat. När jag på vinst och förlust kollar födelseböckerna i Gränna med omnejd ser jag att namnet Josef nästan inte förekom i dessa trakter under denna tid. Eftersom namn till stor del är lokala undrar jag nu: känner någon till några socknar (var som helst i Sverige) där Josef var ett vanligt dopnamn vid mitten av 1800-talet?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna