ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjödin Anders Johan  (läst 1240 gånger)

2006-09-16, 19:16
läst 1240 gånger

Utloggad Inger Ekhult

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2021-07-24, 14:51
    • Visa profil
Min morfar Johan Albert Emanuel Sjödins far Anders Johan Sjödin (1850-09-19)föddes någonstans i Ragunda. Han är rubricerad som oäkting i dopboken. Modern, Anna Greta Andersdotter (1821-02-08) har vid födelsen bott i vad som ser ut att vara Krångede. Jag är tacksam för alla upplysningar t.ex om vilken församling Krångede tillhörde åren 1821-1850. Jag drömmer om att hitta fadern förstås, vilket väl är orealistiskt men åtminstone Anna Gretas föräldrar kanske?
Med vänlig hälsning
Inger Ekhult
inger.ekhult@chello.se

2006-09-16, 21:36
Svar #1

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej Inger. Jag har en Anders Johan, född 1850-09-10, döpt 1850-09-15 i Krångede, Ragunda förs.
Modern var Pigan Anna-Greta Andersdotter i Krångede. Hon var ca 29 år när Anders Johan föddes. Alltså född ca 1821. Jag ska kontrollera lite mer och se vad jag hittar. Ska behålla din e-mail så får vi se. Vi är ju många som forskar i Jämtland så du får säkert svar.
Mvh,
AnnBritt (en Sjödin med rötterna i Jämtland/Ångermanland)

2006-09-17, 12:28
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Inger Ekhult. Du lägger in samma efterlysning på flera ställen. Har du sett mitt svar? Lite svårt att veta vart jag ska lägga in fler svar. Risken är dessutom att vi blir många som försöker hjälpa dig, vilket i och för sig är jättebra men risken blir då att vi gör samma arbete...känns lite onödigt. Så, det bästa, som reglerna även säger, är ju att hålla sig till samma rubrik.
Krångede löd under Ragunda år 1850 enl den info jag fått fram.
Mvh,
AnnBritt

2016-05-23, 14:34
Svar #3

Utloggad Inger Ekhult

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2021-07-24, 14:51
    • Visa profil
 Jag tackar så mycket för de svar som har inkommit. Efter att ha fått hjälp av arkivpersonal att gå igenom domboken förstår jag att det inte går att hitta min morfars fars pappa.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna