ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dallas  (läst 318 gånger)

2000-01-04, 01:10
läst 318 gånger

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jag stötte i min forksning på en person som heter Dallas i förnamn, det är en man. Lite full i skratt blev jag nog allt men efter en kontroll på dödskivan insåg jag att det faktiskt funnits fler som hetat Dallas, i alla fall en två tre stycken, fast med den skillnaden att de var damer.
 
Har någon här sett Dallas förekomma som förnamn förr och i så fall är det ett mansnamn eller ett kvinnonamn, eller kanske unisex.
 
Mvh Lena A L

2000-01-04, 23:03
Svar #1

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
För tydlighetens skull ska jag tillägga att de damer jag hittat som hette Dallas var födda i slutet av 1800-talet. Den man jag nu funnit som alltså också heter Dallas får representera 1900-talet och 2000-talet då det är fråga om en nu levande person.
 
Mvh Lena A L

2000-01-05, 00:34
Svar #2

Carl Szabad

Det finns två Dallas i Sveriges Dödbok, den ena en kvinna född 1897 och den andra en man född 1964! Och det märkliga är att båda avled i Bromma!! Hans efternamn är mer exotiskt, så i hans fall kan förnamnet komma någonstans sydost ifrån som det låter. Hennes båda förnamn är tämligen osvenska (Dallas Verona) så även hon torde ha utländskt påbrå även om efternamnet låter nog så svenskt. Med tanke på en annan svensk med samma efternamn (Hamrin) skulle hon kunna ha italienskt påbrå, en ren gissning dock.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna