ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldater och mönstring  (läst 600 gånger)

2012-09-23, 14:09
läst 600 gånger

Utloggad Jimmie Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2024-03-22, 15:09
    • Visa profil
Hej.
Jag måste bara lära mej lite om detta med mönstring och så.
Jag brukar ändå hitta personerna när dom dyker upp igen efter mönstring, men ibland är det bara toksvårt efterssom jag inte vet vart dom tar vägen riktigt och vart jag kan se när dom flyttar hem igen eller vart dom nu tar sej. Jag vet lite om nummren som dom får att det pekar på vart dom är. Men dom äldre nummrena fattar jag inte, dom innan 1880 eller när det nu var dom bytte och trixa. Och nu tex har jag en person jag försöker följa upp vart han tar vägen och vart han bor när han lämnar in. Den jag tittar på nu då Heter Johan Axel(1881-10-10 i Biskopskulla), borde vara född som Rung, men jag hittar honom bara efter han flyttat som Johan Axel Kraft och är då Soldat. Han flyttar till slut från Kulla ( Holma B:3 sid 27. Kulla AII:1 sid 114) till Sthlm Kungsholms förr 1908. Så hjälp mej gärna och utbilda mej lite =)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna