ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kling (Klingfeldt), Gustav Johan  (läst 823 gånger)

2015-03-04, 10:39
läst 823 gånger

Utloggad Sonja Kjellström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2022-12-22, 12:32
    • Visa profil
hej, jag undrar över denna man. När han vigs i Stora Malm, D län står han som Cornett i Smålands kavalleriregemente. När han avlider vid drunkning står han som högvälborne Gustav Johan Klingfeldt. Av andra släktforskare har jag fått uppgift om att fadern är från Kräcklinge Örebro län.  
Frågan är varför han tillhör Smålands kavalleriregemente när han är född i Örebro län och dör i Stora Malm Södermanlands län.
är det samme man? Jag har förstått att Kling är ett vanligt soldatnamn.  
Finns någon notering om honom och hans föräldrar i rullorna för Smål kav.? Jag har ingen uppgift om när han är född, men han avlider 1724.
Jag är mycket tacksam om jag kan få hjälp med detta
Sonja

2015-03-04, 21:47
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15311
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 17:06
    • Visa profil
Hej Sonja.
 
Här hittar du kanske några ledtrådar:
http://www.adelsvapen.com/genealogi/Klingfelt_nr_1674
 
MVH
Eva Dalin

2015-03-05, 17:10
Svar #2

Utloggad Sonja Kjellström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2022-12-22, 12:32
    • Visa profil
Tackför hjälpen, men jag tror jag har fel spår. Det jag söker är egentligen anor till Carl Gustav Kling som var kommendantmästare i Strängnäs. Jag har fått mina uppgifter om Klingfelt av andra släktforskare, men det är tydligen felaktigt, då min Kling var gift med en Anna Dahl.

2015-03-06, 13:06
Svar #3

Utloggad Bertil Strömberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 602
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 14:49
    • Visa profil
Sonja, om du redovisar källan för dina uppgifter om vigsel och dödsfall blir det lättare att hitta rätt rullor att studera.
mvh
Bertil Strömberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna