ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: önskan, Anbytarvärd  (läst 544 gånger)

2006-09-12, 17:32
läst 544 gånger

Yvonne Olofsson

Bäste anbytarvärd.
Kan Ni inte göra ytterligare en Läshjälp, som kan kallas: Läshjälp med infogad bild. Då kan Vi som inte längre har tillgång till Genline, slippa allt klickande, för att kolla om de nya inläggen har bild eller inte. Utan bild kan vi ju ändå inte hjälpa till?
Vad tror du om det?
Mvh Yvonne

2009-11-14, 12:10
Svar #1

Sten Magnusson

Är det någon annan som har synpunkter på ovanstående fråga? Jag har också varit lite undrande över att man ofta ställer frågor under Läshjälp utan att bifoga en bild på den efterfrågade texten.  
Jag antar att storleksbegränsningen på max 100 kb spelar en viss roll?
Källhänvisning ska givetvis också bifogas till bilden/frågan. Se för övrigt diskussioner om dessa ämnen på andra platser i detta forum.
 
Se även denna diskussion:  
 
 
Mvh/Sten Magnusson

2009-11-14, 13:02
Svar #2

Utloggad Birgitta Olsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 836
  • Senast inloggad: 2022-01-30, 19:15
    • Visa profil
Visst vore det bra om alla lade in en bild men så är ju tyvärr inte alltid fallet. Om man inte kan lägga in en bild eller vad det beror på vet jag inte. Förut skrev jag alltid bild finns i rubriken när jag behövde läshjälp, kanske något man kan ta upp igen?
 
Mvh
 
Birgitta

2009-11-14, 13:14
Svar #3

Utloggad Mikael Jageklint

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 371
  • Senast inloggad: 2018-04-30, 13:59
    • Visa profil
Tycker att Yvonne har en poäng. För det är verkligen roligt att både hjälpa till och även följa andras inlägg i läshjälp där det finns bilder - man lär sig så mycket. Själv har jag bara tillgång genline/AD på somrarna då jag brukar ta ett kortare abbonemang därför blir jag alltid glad när man har lagt in en bild.  
 
mvh
 
Mikael

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna