ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bild  (läst 388 gånger)

2008-11-08, 11:51
läst 388 gånger

Utloggad Mikael Jageklint

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 371
  • Senast inloggad: 2018-04-30, 13:59
    • Visa profil
Hej,
 
Jag tycker det är jätteintressant med inläggen under läshjälp. Kan jag ibland bidraga med att tyda någon text gör jag gärna det. Men, jag och säkert många andra har inte alltid tillgång till genline, svar eller AD som många förutsätter i sina rubriker när man anger t ex GID-nummer.
 
En önskan är att om möjligt ni skickar med en bild på texten. Ta en skrämdump (print screen) och bifoga. Det är ganska enkelt. Jag tror då att det ofta kan gå ännu fortare att få hjälp med tydning eftersom fler kan hjälpa till.
 
Men det är bara min lilla åsikt..
 
Ha det gott på arkivens dag
 
Med Vänliga Hälsningar,
 
Mikael J

2008-11-08, 17:15
Svar #1

Utloggad Anita Hjelm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 551
  • Senast inloggad: 2018-10-25, 12:50
    • Visa profil
Hej Mikael!
Jag håller fullständigt med att det troligen går fortare att få hjälp med tydningen om bilden finns med.
 
Finns även en annan aspekt. Är man ovan att läsa gammal text så blir det ett inlärningstillfälle varje gång en bild finns med och tydningen av densamma.
 
Hälsar
Anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna