ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad heter platsen? Norge.  (läst 894 gånger)

2010-12-15, 18:52
läst 894 gånger

Utloggad Beda Harrysson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2012-01-05, 23:00
    • Visa profil
Jag är väldigt mycket nybörjare på det här med släktforskning. Har redan stött på problem: jag kan ju inte läsa texten som dessutom är på norska.  
 
Detta skall vara orten som angivits som boplats (popæl?) för min farmorsfar. Socknen heter Fet och ingår i Akershus.  
 
Jag funderar på
kværn-e men det verkar inte vara en plats utan ett efternamn.
 
Det här med släktforskning var ju oerhört kul så det vore olyckligt om jag inte kom längre!  
 
;)



2010-12-15, 19:58
Svar #1

Utloggad Beda Harrysson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2012-01-05, 23:00
    • Visa profil
Jag fann en plats som heter Kvernes som ligger i Romsdal, dock hittar jag inte personen bland de döpta.. Och han ska vara döpt.

2010-12-15, 22:14
Svar #2

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Beda,
I vilken bok läser Du?
Vem letar Du efter?
 
Känner Du till att det finns ett norskt forum där Du också kan be om hjälp?
http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2010-12-15, 22:48
Svar #3

Utloggad Beda Harrysson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2012-01-05, 23:00
    • Visa profil
Åh vad snabbt svar!