ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östra Skrukeby, CI:3, Vigda 1768, pag. 235, GiD: 439.13.34900  (läst 447 gånger)

2007-06-09, 23:02
läst 447 gånger

Håkan Andersson

Hej,
 
Jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig tyda titeln på Tyres hustru samt var i Vånga hon kom från...  
.
 
Stor tack på förhand,
Mvh
Håkan Andersson

2007-06-12, 14:54
Svar #1

Utloggad Maud Lindeberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 566
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 15:15
    • Visa profil
    • www.vardnas.net
mlind

2007-06-14, 11:21
Svar #2

Håkan Andersson

Hej Maud,
 
Efter att ha tittat närmare tycker jag ditt förslag passar ypperligt. Tusen tack för hjälpen!
 
Du har möjligen ingen id? om platsen i Vånga? Jag har försök gång på gång att tyda den men det vill sig inte alls  Har varit inne på bland annat Ekebrunn, men har hittills inte hittat något där...  
Lite kul är det dock, då jag inte tidigare hittat släktingar i den socknen  
 
Ha det bra i sommarvärmen!
Mvh
Håkan Andersson
 
Ps. Ytterligare tusen tack för din underbara sida om Vårdnäs S:n, du har ingen aning om hur mycket all fakta där har hjälpt mig att komma vidare med släktingarna! D.s

2007-06-14, 22:41
Svar #3

Utloggad Maud Lindeberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 566
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 15:15
    • Visa profil
    • www.vardnas.net
Hej Håkan!
 
Tack för de orden! Det värmer verkligen!
 
Jag känner inte till Vånga, men enligt SOFI finns det bara ett par platser som skulle kunna passa in, nämligen Ekbacken och Ekenberg, med någon tidstypisk stavning.
 
Mvh, Maud Lindeberg
mlind

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna