ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östra Husby, C:3 b 100, s.195, Båtsman Geting  (läst 675 gånger)

2010-12-29, 21:58
läst 675 gånger

Utloggad Anita Cederquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1483
  • Senast inloggad: 2023-08-10, 19:13
    • Visa profil
Kan någon hjälpa mig tyda Båtsman Lars Getings föräldrars namn. Skulle så gärna vilja ha med deras namn också, samt var de bor. Lars ska vara född 1732 och det finns bara en Lars det året. Jag klarar inte av att tyda något som står där.
 
 
 
 
Mvh Anita

2010-12-30, 14:18
Svar #1

Utloggad Bernt Gunnarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 193
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 18:29
    • Visa profil
Hej Anita.
Föräldrarna heter Svän Flaggstake o modern Maria Carlsdotter. Gården Vicklö (egor)ägor.  
Det finns 10 st Flaggstakar i Soldatregistret dock ingen som stämmer med din.
MVH Bernt

2010-12-30, 22:54
Svar #2

Utloggad Anita Cederquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1483
  • Senast inloggad: 2023-08-10, 19:13
    • Visa profil
Hej Bernt, du ska ha ett stort tack för hjälpen. Jag var fundersam på det om det var rätt far, såg att det inte stod Geting. Jag är inte så insatt i båtmansnamnen men jag trodde att det följde sönerna. Lars har en son som heter Geting. Men då är det väl rätt far till Lars i alla fall.
 
 
 
 
 
Mvh och önskar dig ett gott nytt år.
Anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna