ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kvartermästare Anders Wulf, död 1716 13/5 i Brunflo (Z)  (läst 555 gånger)

2004-03-01, 01:11
läst 555 gånger

Ullabritt Bask

Hej!  
Jag söker föräldrarna till Anders Wulf, antagligen född i Skåne, död 1716 13/5 i Brunflo (Z). Han var kvartermästare i Jämtlands fältjägarregemente. Han var gift 1:a med Dorothea Ruthenkrantz död före 1707. Gift 2:a med Christina Lundel, född 168 6 i Sunne (Z), begravd 1764 26/12 i Brunflo. Har Anders W. någon släktskap med Christopher Wulf? Man stöter på honom i fältjägarnas generalmönsterrullor för 1692. Jag undrar även om Anders W. har någon släktskap med fältskären Olof Wulf i fältjägarna? Jag är mycket tacksam om någon ville hjälpa mig med detta. Jag härstammar från Anders Wulfs 2:a äktenskap och deras son Claes. Ullabritt.

2004-03-03, 19:51
Svar #1

Viola Andersson

Ullabritt Bask
 
Hej.
Har du sett mitt inlägg under Lit socken. Har du möjligen en Erik Claesson Wulf född 1736 i din släkt?
 
Viola

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna