ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ödeshög EI:1 1746-1789  (läst 506 gånger)

2012-12-12, 18:19
läst 506 gånger

Utloggad Anders Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 270
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 20:41
    • Visa profil
Hej,
 
Jag har hittat min anfader Anders Larssons dödsnotis. Det jag undrar är om notisen under kan vara hans hustru Maria Persdotter? Ser nämligen inte vad som står mellan dödde och hustru.
 
/Anders

2012-12-12, 19:51
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4723
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 11:22
    • Visa profil
Jo, så är det nog, ty där står ... dödde thess hustru ...  dvs hans hustru
Hälsar Mats

2012-12-12, 20:20
Svar #2

Utloggad Anders Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 270
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 20:41
    • Visa profil
Hej Mats,
 
Tack för svaret. Det har inte varit helt lätt att spåra familjen då det varit lite villospår i böckerna. Sara Helena som är dottern är min ana som jag kunde spåra till Åeryd och därefter namnen på de flesta av syskonen. Vissa av barnen har inte tagits upp i FB men finns i DB och har dessutom ibland fått nya namn alternativt har fel föräldrar skrivits in. Dessutom var Sara Helenas man namne med hennes bror som dog ung men fick in en notering i FB om sin död.
 
/Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna