ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Krook, Kristofer (1767-1824)  (läst 533 gånger)

2007-06-22, 11:14
läst 533 gånger

Utloggad Tony Korpenklo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 746
  • Senast inloggad: 2022-06-12, 15:33
    • Visa profil
    • Korpenklo genealogi
Hej!
Jag letar efter kompletterande uppgifter om majoren vid Jämtlands reg:te, Kristofer Krook, född 1767 23/10 och död 1824 17/1 i Västerås. Han var son till assessorn i Vemo socken i Finland, Karl Krook och Vendela Charlotta Cedermark.
 
Den enda uppgift jag har är att han var major vid nämnda reg:te. Någon som kan sprida lite ljus över denne Krook?
 
Mvh Tony

2007-06-22, 14:52
Svar #1

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 11:50
    • Visa profil
Hej Tony
Se mitt svar under Västmanland och Efterlysningar
Christoffer Krook
 
I reglerna för detta Forum så står det att man inte ska dubblera sina inlägg alltså lägga in i stort sett samma fråga under olika rubriker.
Tanken bakom detta är att vi som gärna hjälper till med att leta ska slippa upptäcka att det arbete man lagt ner på hjälp redan är utfört av andra.  
 
Mvh
Lasse

2007-06-24, 12:34
Svar #2

Utloggad Tony Korpenklo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 746
  • Senast inloggad: 2022-06-12, 15:33
    • Visa profil
    • Korpenklo genealogi
Hej Lasse!
Jag har svarat på Ditt inlägg där och tackar Dig för det.  
Jag visste inte riktigt vart jag skulle placera denna Krook så jag formulerade om lite i efterlysningen men visst är det som Du säger... Jag ska se till att det inte upprepas med dubbletter!  
 
//Tony

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna