ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kjerpe, Halvar  (läst 420 gånger)

2000-07-09, 15:34
läst 420 gånger

linda

Halvar Kjerpe och hans fru Anna Jonsdotter bodde ev. i Hallens församling (Sundsbacken)och de fick bla en dotter som hette Brita Halvarsdotter 1805. Detta är allt jag vet om Halvar och Anna. Vet någon något mer, skulle jag bli glad för lite hjälp.
Med vänlig hälsning
Linda

2001-10-05, 13:21
Svar #1

Anna Berg

Svar till Linda: Din Halvar bör ha haft ett annat efternamn när hab föddes, troligen son-namn.Ditt Kjerpe eller Hjerpe verkar vara namn skapat av t ex orten Järpen ? (ett tips) Kanske ett s.k. soldatnamn han fick.
 
Anna JONSDR  
Spouse: Halfward HJERPE  
Marriage: 9 Oct 1796  Mattmar Socken, Jamtland
 
BRITA HALFVARDSSON ( Halvarsdotter)  
Christening: 8 Apr 1805  Hallen, Jamtland
Father: HALFVAR KJERPE Mother: ANNA JONSDR  
 
Anna JONSSON  
Birth: 11 May 1774   Mattmar Socken, Jamtland
Father: Jon NILSSON   Mother: Karin JONSDR

2007-07-06, 19:52
Svar #2

Maj-Lis Svedin Nordling

Jag efterlyser släktingar till Kristen Larsen Kuraas som flyttade till Fors socken ngn gång 1857, han finns nämlige med i husf.l. i nämnda socken det året. Min svägerska vill veta om det finns ngr nu levande ättlingar till honom i Norge eftersom det skall bli en släktträff här i Sverige. Mer uppgifter finns under begynnelsebokstaven V i denna efterlysningsspalt. Tyvärr gjorde jag fel som inte la in det på rätt bokstav från början.
Eftersom det handlar om nu levande personer vill jag få svaren via mitt mail.
Maj-Lis

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna