ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vreta Kloster CI:3, födelse 1719-04-17 (GID 411.25.38100)  (läst 369 gånger)

2002-12-22, 00:49
läst 369 gånger

Hans Svedberg

Jag behöver hjälp med att tyda spec det som står omedelbart framför Christopher. Gärna även hela notisen. Jag är inte bevandrad i trakten.
 

 
Hasse S

2002-12-22, 02:36
Svar #1

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hans,
 
här är ett förslag på läsning. För ortsnamnen letade jag lite, de tycks alla ligga i Bergslags rote. För Raggestuga se hfl AI:1 gid 411.1.68500, där även Anders Larsson nämns.
 
d. .. [kanske 12] Aprilis föddes Torparen Anders Larssons barn i Ragge.. [? Raggestuga] ... döptes d[en] 19 ejus[dem] wid namn - Christop..  
 
Frambars af hust: Marg.. .. Slumperhult
 
Witt[ne]n Anders Hansson i Häggetorp dr[äng] Anders Larssons i Slumperhult dr Erich Abrahamson i Påkhult, Pig Margetha Abrahamsdr i Påkhult och Pig Anna Linnartsd.. i Hägg..
 
mvh Lennart

2002-12-22, 10:35
Svar #2

Hans Svedberg

Tack Lennart! Då tror jag att jag har hamnat i fel sällskap och behöver inte mer hjälp nu!
 
Trevlig helg!
 
Hasse S

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna