ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vreta Kloster C4 bild 173  (läst 646 gånger)

2013-12-10, 15:28
läst 646 gånger

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Hej,
jag vore tacksam om någon kan hjälpa mig att läsa födelsenoteringen för Maria Hinricsdotter, född den 22/3 1714. Noteringen står på mitt på vänstra sidan av bild 173 i Vreta Kloster C4.
 
Mvh
Kjell Johansson

2013-12-10, 23:17
Svar #1

Utloggad Anneli Isaksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1062
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 14:26
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Hej Kjell!
 
Jag antar att du menar bild 167, s. 320 (AD-online)
 
Rytt.s Hinrich Normans Barn i Hornstäfwe, Maria, föddes 22 Martii och Christnades d. 26 nästfölliande. Witt.n Nils Andersson i Hornstäfwe, Rytt.n Måns Myra ib. Ercih Håkansson, Anders Nilsson ibm, Rytt.n Daniel Siörling ibm, dr Nils Haralsson ibm, dr. Anders Swensson ib. hust Brita i Knifringe, h. Brita Ånersdr, Pig. Karin Haralsdr, pig. Karin Carlsdottr i Hornstäfwe, pig. Maria Larsdotter i Wägersta.
 
Vänliga hälsningar
Anneli Isaksson

2013-12-11, 13:30
Svar #2

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Hej Anneli, tack för hjälpen. Du har uppenbarligen hjälp mig med rätt bild, ty texten motsvarar mycket väl vad jag hade hoppats på. Däremot skiljer sig tyvärr tydligen bildnumreringen i SVAR (som jag använder) och AD-online. I SVAR är detta bild 173, sid 320, så i fortsättningen får jag nog vara mer utförlig i mina sidreferenser eftersom bildnummer inte är entydigt.
 
Mvh
Kjell Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna