ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Törnevalla GID 399.1.83700  (läst 482 gånger)

2009-03-22, 10:27
läst 482 gånger

Utloggad Arne Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 336
  • Senast inloggad: 2016-05-18, 10:10
    • Visa profil
    • www.123minsida.se/arnemania
Hej !
 
Min mmfmfmf heter Bengt Nilsson gift med Stina Carlsdotter. På bilden står det ganska klart att hon är född i Eksjö. Men vad står det på honom ? Jag kan utläsa det till Skräcke, men kan inte hitta någon ort med det namnet. Det finns dock ett Skräcka söder om Borlänge men det verka otroligt. Det borde ju stå om det var utanför Östergötland.
 
Arne

2009-03-22, 10:37
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Arne!
 
Om du lämnar kyrkboksbeteckning och sidnummer så är det lättare att få hjälp, alla har inte genline utan SVAR eller Arkiv Digital. GID-numret ska inte enbart anges som källangivelse.

2009-03-22, 10:46
Svar #2

Utloggad Arne Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 336
  • Senast inloggad: 2016-05-18, 10:10
    • Visa profil
    • www.123minsida.se/arnemania
Hej Britt-Marie !
 
Okey, då vet jag det. Annars så hittade jag honom i DISBYT. Det skulle vara Ö. Skrukeby, nu när jag ser det ser jag ö:et över orten. Jag har stirrat mig fördärvad på orten ! Konstigt hur lätt det kan vara !
 
 
Arne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna