ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tjällmo AI:8 sid 255, GID 243.11.34700  (läst 528 gånger)

2004-08-04, 20:38
läst 528 gånger

Heléne Pettersson-Bergman

Jag skulle behöva ha hjälp med vart barnen skingras när deras moder dör.
Familjen finns långt ner på sidan. Fadern heter Johan Wilking.
Vart tar Hedvig Soffia, Augusta Maximiliana, Carl Oscar och Adamina Gustafva vägen?
 
Tacksam för hjälp!
Heléne

2005-03-17, 22:40
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Heléne!
 
Jag har tittat på dessa uppgifter på landsarkivet i Vadstena idag (eftersom min man är född i Tjällmo, intresserar jag mig för forskning där). AI:8 Tjällmo s 560 är sidnr längst ner på sidan... Lilla Tittut, Backstuga. F. Gästgifvaren Johan Wilking f 1790-10-14 Tjällmo, h. Maja Lisa Hellberg?? f 1800-02-01 Sköllersta?, d 1838-03-14. Förutom de barn du nämner finns ett barn, Ida f 1836-01-19 Tjällmo. Hedvig Sofia - ser ut att flytta till Hättorp 1837, Augusta Maximiliana - till Sundtorp? 1838, Carl Oskar - til Hagen 1839 och Adamina Gustafva till Stora Yxhult. Det är ju ganska svårläst, men jag tror detta är rätt.
 
Har läst i bou-reg Tjällmo/Hällestad som finns på landsarkivet i Vadstena: Bou 1870, Wilking, Adamina Gustafva. se Carl Widegren, Inspektor, Grindstugan, Lilla Yxhult. Bou 1868 Tjällmo, Wilking Ulrica gift med F W Åbom, Skansen, Karstorp, Tjällmo.  
 
Titta på anbytarforum under Västervik. Där finns en anteckning som handlar om Ulrica och hennes man Åbom från 2002.
 
Mvh
 
Britt-Marie  
Motala

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna