ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tjällmo 243.19.9600, 285/0  (läst 486 gånger)

2011-01-06, 13:30
läst 486 gånger

Utloggad Eva Maria Holm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2014-08-02, 21:17
    • Visa profil
Min farfars farfar Gustaf Oscar föddes som oäkta barn till pigan Margareta Gustafva Lindell 1/1 1843. I boken Så gick deras väg har min farfars kusin, Arvid Fredrikson skrivit om Margaretas öde och där angett Bror Lars Norin som den äkta fadern. Jag har hittat Gustaf Oscars födelsenotis och ett husförhör (s 249) 243.11.34100, 0/549 där jag inte riktigt kan tyda vad det står om Margareta Lindell, hennes son eller om Holm. Jag ser inte heller vad Holm heter i förnamn. Jag hittar Bror Lars Norin men är det han som flyttar 1842 och är det till Stockholm? Jag kan inte hitta vare sig Holm , Norin eller Margareta i utflyttning eller inflyttning. De kom alla runt 1840 och norrifrån. (Hudiksvall bl a) Jag har inte hittat några kyrkliga räkenskaper eller annat fr den tiden som kan vara en ledtråd. Holm tog på sig faderskapet men vart tog de alla vägen sedan? Margareta gifte om sig men det kan inte vara i Tjällmo för jag hittar inte någon vigselanteckning om henne. Varför trodde Fredrikson att Norin var rätt far? Jag är nyfiken på alla ledtrådar. EvaMaria

2011-01-06, 14:59
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Denna fråga är dubbelpostad...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna