ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Risinge hfl  (läst 718 gånger)

2012-02-14, 23:06
läst 718 gånger

Utloggad Lena Annerborn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2020-07-25, 12:34
    • Visa profil
Vad hände med änkan?

2012-02-14, 23:09
Svar #1

Utloggad Lena Annerborn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2020-07-25, 12:34
    • Visa profil
Ursäkta, det blev visst dubbla bilden. Nåväl, jag tror hon flyttade. Står i sista kolumnerna i boken.

2012-02-15, 11:29
Svar #2

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej Lena!
 
Du gör det inte lätt för oss att besvara din fråga.  Bara att lista ut vilken bok, vilken sida och vilken person det gäller, krävde en del detektivarbete. Din bild är alltså hämtad från Risinge AI:16, s 303.
 
Änkan Anna Isaksdotter och hennes barn flyttade 1834 till Öna på Ängnäs ägor, och du hittar dem i Risinge AI:15, s 173.
 
Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-02-15, 11:30
Svar #3

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Lena!
 
Tänk på att skriva namn och födelseuppgift på den person du frågar efter och även information om vilken kyrkbok, plats och sidnr bilden kommer ifrån.
 
I detta fall kan jag ändå läsa ut att överst står det Öna och under Ängnäs ägor (Eg) 34.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2012-02-15, 17:52
Svar #4

Utloggad Lena Annerborn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2020-07-25, 12:34
    • Visa profil
Hans Olof och Britt-Marie: ledsen att jag försvårade för er. Jag tänkte att får jag bara veta vad där står så klarar jag mig vidare på egen hand. Men, nu förstår jag att genom att skriva ut mer fullständiga uppgifter så kan andra i framtiden kanske vara hjälpta med samma sak.
 
Jag är imponerad över ert detektivarbete och hoppas samtidigt att ni inte ägnade alltför mycket tid åt att leta.
 
Det är inte så att Anna eller något av hennes barn är någon ni själva känner till?
 
Tusen tack för er hjälp!! Jag är så glad över den.
Vänligen
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna