ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Risinge födelsebok, Läshjälp  (läst 695 gånger)

2009-10-08, 11:32
läst 695 gånger

Utloggad Anna Nyquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2010-04-13, 08:24
    • Visa profil
Hej
Jag letar efter Maja Månsdotter född 24/3 1786 i födelseboken. Jag har hittat en Maria född på rätt datum men jag kan inte tyda ut föräldrarnas namn och inte heller var de bor. Det är ju viktigt att pappan heter måns så jag vet om det är min Maria jag har hittat. Hoppas någon kan hjälpa mig.
MVH
Anna

2009-10-08, 15:06
Svar #1

Utloggad Siv Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1644
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 17:01
  • Ung och vacker, nu är man bara "och".
    • Visa profil
    • www.sivjohan.se
Anna, här heter pappan Peter Andersson och mamman Maria Bengtsdotter. Däremot finns det en Maria Christina den 17 dec 1786. År 1787 finns Maria den 20 febr och 24 dec, alla med en far som heter Måns. Kolla upp dessa om dom möter DIN Maria längre fram i livet.
Mvh Siv

2009-10-08, 18:22
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Anna!
 
Om du inte hittar henne i födelseboken så kan du ställa en fråga under Landskap-socknar-Risinge och ange var hon finns i husförhören senare i livet, giftemål etc, så ska jag försöka hjälpa dig om möjligt.
 
Mvh
 
Britt-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna