ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nykil, Hfl AI:18 1854. Sven Peter Persson  (läst 391 gånger)

2007-06-17, 17:55
läst 391 gånger

Utloggad Mårten Swärd

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 876
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 18:06
    • Visa profil
    • mygen.atavus.se
Hejsan.
Jag kan inte uttyda vart ifrån Sven Peter Persson (f. Nykil 1838) på rad 14 har flyttat in ifrån. Någonting med Näfver..? Hittar honom inte i inflyttningslängden för år 1854 så det vore ju kalas om någon kunde se vart han har kommit ifrån..
 
Mvh Mårten

2007-06-17, 22:59
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Mårten!
 
Vilket GID-nr eller sidnr? Blir svårt att hitta honom annars...
 
Mvh
 
Britt-Marie

2007-06-18, 10:44
Svar #2

Utloggad Mårten Swärd

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 876
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 18:06
    • Visa profil
    • mygen.atavus.se
Hejsan.. Jasså det var ingen som ville leta igenom hela boken efter honom.. =)En liten hänvisning till sidan skulle nog ha varit med också ja..
 
Nu löste det sig iaf, jag lurades att tro att det var en socken jag letade efter. På de andra inflyttade personerna så står det en sidhänvisning när de flyttat inom socknen, dock har prästen av någon anledning skrivit ut namnet på gården för Svens inflyttning trots att den låg inom socknen. Hittade honom från andra hållet så att säga och han var född i Näfverdal, vilket passar ganska bra in på det lilla jag kunde läsa i Hfl AI:18

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna