ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norrköpings Sankt Olai, inflyttning januari 1799  (läst 436 gånger)

2003-01-11, 09:12
läst 436 gånger

Rosine Nilsson (Rosine)

Jag sökte för några veckor sedan efter Hans Petter Bamberg i S:t Olai födelsebok nu har jag hittat hans far och mor.
H(ans) P(etter) Bamberg som flyttade till Norrköping i januari 1799 med sin hustru M(aria) Larsdotter.  
Finns på Genline 346.71.81100, var kom de ifrån?
Skulle kunna vara Linköping men det ser ut att vara ett D med i ortens namn. Om man jämför med Linköping några rader ner så ser det inte så ut.
Hjälp mig snälla nån...
 
Hälsningar Rosine
 
PS. Kan inte heller tolka var det står på platsen för i tjänst hos

2003-01-11, 17:35
Svar #1

Per Skjöldebrand

Rosine!
Jag skulle tippa på Linköping. På nästa sida har samma klant skrivit Lindköp. Det är alltså minst två olika personer som skrivit i längden, varför jämförelse mellan de olika stilarna inte går att göra. (vem har inte i sin barndom trott att det hette Lindköping?)
Jag klurar inte heller ut var de tar vägen. Möjligen hjälper det att se hur vår vän skriver på andra platser i längden.
Per i Örebro

2003-01-21, 20:20
Svar #2

Utloggad Åke Myrenäs

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 322
  • Senast inloggad: 2019-01-28, 20:02
    • Visa profil
    • akeshemsidanr10.se
Söker efter ättlingar från boende i S:t Olai. Anders Carlsson född 1738-08-06 men var? Gift med Britta Christina Ekbäck född 1737 men var? Dotter Britta Catharina född c:a 1767 i Olai? vigd med Carl Petter Carlsson född c:a 1782 i Olai? och Christina Margareta född 17850603 i Olai. Uppgifter från en bouppteckning som jag försöker följa upp i lands- och riksarkiven. Finns det någon som har kopplingar till dessa Personer?
MVH Åke Myrenäs

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna