ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik-Petter Norlander F: 10/4 1862 Görvik Trollberget  (läst 632 gånger)

2001-02-03, 16:25
läst 632 gånger

Utloggad Sara Sundin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2018-05-22, 15:28
    • Visa profil
Hej!
Jag har stött på ett problem i min forskning.
Erik-Petter Norlander är född 1862 10/4 i Trollberget Görvik. Modern heter Maria Ersdotter och är född 1827 22/1, hon är piga då Erik-Petter föds.
Enligt födelseboken är fadern okänd. Hur skall jag komma vidare med detta och var kan efternamnet Norlander komma ifrån? Är det någon som kan hjälpa mig med detta problem?
Hälsningar Sara.

2003-03-06, 14:12
Svar #1

Svea Engström

Hej Sara
Har svarat tidigare utan att du hört av dig. Min mormor var dotter till erik Petter och jag har ett kort inlagt på min hemsida på familjen erik-petter och deras torp som de sedan byggde i Görvik. Jag tror nästan att huset står kvar än i dag, kollade inte sist jag var till Görvik. Är du intresserad så ta kontakt. John var en bror till min mormor och bodde där till sin död.  
 
MVH Svea Engström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna