ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Motala födelsebok  (läst 653 gånger)

2011-12-18, 19:36
läst 653 gånger

Utloggad Maud Sundin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2016-09-28, 15:48
    • Visa profil
Hej
Kan någon hjälpa mig att tyda texten i första stycket högst upp på vänster sida  AD C:4 160/311.
Jag kan läsa Storkarby samt hustru Lena Stina Gråberg  samt Nils Apelbom, men vad står det för övrigt.
Tack på förhand
Maud Sundin

2011-12-19, 17:03
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej igen Maud!
 
C:4 Motala s 309 *1764-08-08 Greta Lena
Peter Apelboms i Björketorp och hans hus(tru) Cajsa Björkmans (* vigda th(en) 14 oct sistlidn) dotter döpt d 12 af ....Capellanen. W: Daniel Larsson i Storkesby (Storkelsby), Anders Apelbom i Ervasteby, son Johan Björkman ibm, son David Gabrises (Gabriels?) i Tjärfallet på Björkö ägor, hu Brita Stina Apelbom, Benct Larssons i Storkesby, hu Lena Stina Gråberg, frälseinspektorens Nils Apelboms, nu äfven boendes i Björketorp, ...Brita Stina, klåck. Sunnerbergs, d Anna Stina, Gabrises i Tjärfallet på Björkö ägor.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2011-12-19, 19:15
Svar #2

Utloggad Maud Sundin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2016-09-28, 15:48
    • Visa profil
Britt-Marie
Tack ännu en gång för din hjälp.
Nu vet jag att Nils och hans hustru är tillbaka i Skänninge efter en kortare tid i Björskog, Västmanland. Nu saknas bara uppgifter för perioden 1760-1763,en del av tiden ska man ha bott i Öja. Det finns ett Öja utanför Eskilstuna.Dottern Brita Stina som sägs vara född i Sörmland borde vara född under denna period.Hittar dem tyvärr inte i Öjas kyrkböcker, men skam den som er sig.
Hälsningar
Maud Sundin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna