ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Engelberg, Anna f. 1837 i Kall, d. 1916 i Tullus.  (läst 539 gånger)

2003-11-15, 22:22
läst 539 gånger

Lars-Olof Lundh

Jag söker kontakt med släktingar till Anna. Hennes far hette Nils Larsson Engelberg och gift med Brita f. Olofsdotter fr. Vestbyn i Offerdal. Nils Larsson Engelberg härstammade i rakt nedstigande led från Isac Engelberg f. omkr 1700 som var brukstorpare och dagsverkskarl i Fäviken på torpet Finbo i Kall.
Anna Engelberg gifte sig med Olof Andersson, Kingsta, f 1828 och d 1910 i Tullus. Makarna födde bl.a. min morfar Nils Olsson i Tullus, (Nils?-Ors?) som gifte sig med Brita f Johansson Nils-Ol?s Brita) från Lägden, Tullus. Dessa fick barnen, Algot, Brita, min mor, och Anna. Min mor gifte sig med Per-Algot Lund, f 1892 från Tottänge i Östersund och kom som dräng till Lägden, Tullus någon gång i slutet på 1920-talet.
De fick mina syskon Birgit, Nils-Gustaf och Ingrid-Märta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna