ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ljung Född 1746  (läst 805 gånger)

2014-12-25, 17:20
läst 805 gånger

Utloggad Birgitta Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 951
  • Senast inloggad: 2024-01-06, 09:20
    • Visa profil
Hej
 
Jag behöver hjälp att läsa texten om den Erik som föddes i Ljung socken Östergötland den 28 november 1746.
 
Födelse- och Dopboken 1694-1793 bild 107 (i SVAR)  
 

 
Jul-hälsningar
 
Birgitta i Linköping

2014-12-25, 18:44
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Birgitta!
 
Torp(aren) Per Erikssons och hust Maria Pärsdotters b(arn) i Bromshus. Faddr: Johan Månsson i Prästtomta, Lars Zachr(isson) i Magdesjö, dr Jonas i Hättorp (Tjällmo), inspektorskan på Ljung, Jönses hust Karin i Bromshus på Bölnorps ägor (Kristberg), pig Anna i Bullarp (Bullorp).
 
Erik Persson f 1746 finns ju också mycket riktigt i Bromshus i AI:1 s 174 med hustru och barn. En anmärkning här att han bor i Skogsstugan på Djupsjö ägor, vilket stämmer bra med dödsnotisen du också har efterfrågat idag på annan plats.
 
Med vänlig hälsning
 
Britt-Marie

2014-12-25, 19:38
Svar #2

Utloggad Birgitta Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 951
  • Senast inloggad: 2024-01-06, 09:20
    • Visa profil
Hej Britt-Marie
 
Så värdefullt med den typ av hjälp som du ger! Stort TACK!.
 
Denne Erik är min farfars farfars morfar. Det är nog hans namn som gör att jag heter Eriksson.  
 
Julhälsning
 
Birgitta Eriksson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna