ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Linköping A I:63 s340  (läst 732 gånger)

2009-08-24, 22:14
läst 732 gånger

Utloggad Daniel Regnér

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2015-05-13, 01:31
    • Visa profil
Hejsan
Är det någon som kan klura ut vad som menas med det som står på rad 19 sidan 340
angående arb. Gustaf Alfred Andersson  Ny..?? och 74
jag tolkar det som att han flyttar någonstans, men har  hittils gåt bet på att hitta honom i utflyttningslängden

2009-08-24, 22:43
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6965
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 00:03
    • Visa profil
Han flyttade 1874 till Nykvarn, så därför finns han heller inte i någon utflyttningslängd (som synes finns heller inget attestnummer inskrivet). Han finns i vol. A I:62, femte uppslaget från slutet. Redan 1875 har han flyttat vidare med hustru och son till Sankt Kors kv. 11.

2009-08-24, 23:46
Svar #2

Utloggad Daniel Regnér

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2015-05-13, 01:31
    • Visa profil
Domkyrkoförsamlingens husförhörslängder kommer ge mig fler gråa hår än jag redan har...  
 
Nykvarn är alltså en del av socknen. varför i herrans namn kunde de inte bara knåpa ihop ett register över dessa platser  
(letar man efter någon så tar det ju evigheter även om man vet vilket kvarter och nummer de bor i)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna