ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dragonen Jacob Sahlström, Brunflo  (läst 667 gånger)

2004-11-30, 20:01
läst 667 gånger

Karin Bergström

Min mm mmm Märta Jacobsdotter föddes 1787. Enligt Brunflo C:4 kort 3/4 föddes Januari den 3:je MÄRETA av paret dragonen Jacob Sahlström och hustrun...???jansdotter i Odensala 37 år (eller 34?)
 
Här på Rötter hittar jag i Håkan Skogsjös anor en dragon Jacob Sahlström i Odensala,Brunflo.Dennes hustru har avlidit före 1787. Vet någon om denne Jacob gifte om sig eller om det finns fler dragoner med samma namn i Brunflo vid denna tid?
mvh Karin

2004-12-01, 21:28
Svar #1

Karin Bergström

Min mm mmm Märta Jacobsdotter föddes 1787. Enligt Brunflo C:4 kort 3/4 föddes Januari den 3:je MÄRETA av paret dragonen Jacob Sahlström och hustrun...???jansdotter i Odensala 37 år (eller 34?)  
 
Här på Rötter hittar jag i Håkan Skogsjös anor en dragon Jacob Sahlström i Odensala,Brunflo.Dennes hustru har avlidit före 1787. Vet någon om denne Jacob gifte om sig eller om det finns fler dragoner med samma namn i Brunflo vid denna tid?  
mvh Karin

2004-12-02, 00:05
Svar #2

Utloggad Robert Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2009-05-04, 23:03
    • Visa profil
    • web.comhem.se/robmag/robert.htm
Hej Karin
Jacobs första hustru, Märta Olofsdotter dog 1785-07-18. Han gifte sig åter 1786 i juni med Gertrud Jonsdotter, änka från Odensala men troligen född i Ede, Lockne sn. Har tyvärr inte mer uppgifter om henne.
mvh Robert A

2004-12-02, 07:54
Svar #3

Karin Bergström

Hej!
Tusen tack igen, Robert!
mvh Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna