ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kisa, C:3, sid. 118/127  (läst 764 gånger)

2005-10-16, 17:34
läst 764 gånger

Utloggad Lena Kindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 423
  • Senast inloggad: 2023-01-08, 11:59
    • Visa profil
Behöver hjälp med att läsa dopvittnerna till Per Magnus Kindblom. Kan inte släppa att Per Magnus kommer från Kisa. Hans far Magnus Kindblom f 1773
enligt husförhör Björlanda Genline 1793-1862 sid 24/198. Kan det kanske vara så att Magnus Kindblom bytt efternamn. Kan dopvittnet ge en ledtråd (kanske kusin)
Tacksam för hjälp - har snart letat runt halva Sverige.
Hälsningar Lena

2005-10-16, 23:18
Svar #1

Utloggad Lilian Frelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 176
  • Senast inloggad: 2015-09-17, 14:09
    • Visa profil
Hej igen Lena
Dopvittnen för Petter Magnus: Nils i Örsebo, Eric ibm, h Maja Lisa ibm, p Ingeborg ibm.
 
Som jag skrev i ett mail till dig i april heter h Maja Lisa Kindblom i efternamn och är min mmmmm. I hfl A:1 Kisa, Örsebo GID 317.25.5740 finns Maja Lisa Kindblom och hennes familj. Hennes far Jacob Kindblom står som inhyses på samma sida och här finns också hans hustru Kristina Söderholm, överstruken eftersom hon avled 1800. Vad jag känner till hade inte Jacob Kindblom någon bror som överlevde till vuxen ålder, däremot flera systrar vars barn kan ha tagit sig namnet Kindblom.  
På samma sida finns Eric Larsson och pigan Ingeborg Andersdotter. På föregående sida GID 317.25.5730 finns Nils Bengtsson. Eric, Ingeborg och Nils' förhistoria känner jag inte till.
Mvh/Lilian

2005-10-17, 16:46
Svar #2

Utloggad Lena Kindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 423
  • Senast inloggad: 2023-01-08, 11:59
    • Visa profil
Tack Lilian för uppgifterna. Kommer inte ihåg att jag fått mail från dig - kan inte heller hitta något i min mail-box. Kan ha förkommit i familjens hantering. Dessutom bytte vi e-mail adress i den vevan, tror jag. Hur som helst funderar jag mycket över varför Maja Lisa var dopvittne - och att hon har samma efternamn som min Magnus. Skall kolla om hans systrar hade någon passande son eller Jakobs fars syskon. Den här deckaren blir bara svårare ju mer jag letar. Maja-Lisa och Magnus måste ju hur som helst ha stått varandra ganska nära. Ett dopvittne är ju inte vem som helst. Finns det någon som tips är jag mycket mycket tacksam
hälsningar
Lena

2005-10-17, 20:27
Svar #3

Utloggad Lilian Frelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 176
  • Senast inloggad: 2015-09-17, 14:09
    • Visa profil
Hej igen Lena
Ja tyvärr hade jag ingen lösning på varifrån 'din' Magnus Kindblom f. 1773 kom. Däremot skrev jag en del om Maja Lisas familj och hennes syskon, bl.a. brodern Magnus f. 1757; (ev har du redan samma uppgifter). Skickar en kopia.
Mvh/Lilian

2005-10-17, 21:34
Svar #4

Utloggad Lena Kindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 423
  • Senast inloggad: 2023-01-08, 11:59
    • Visa profil
Tack Lilian för e-mailet. Söker nu vidare och hoppas att någon i anbytarforum har en ledtråd.
Otroligt så svårt det är ibland.
Tack för info Lilian
hälsningar Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna