ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kisa AI:14 s 612  (läst 484 gånger)

2010-09-25, 18:22
läst 484 gånger

Sofia Ingmarsson

Vad står det för notering i flyttningsspalten på unga drängen Petter Leonard Persson, f 1850-04-03 i Kisa?

 
Han har hamnat på socknen som 17-åring av okänd anledning. Jag hittar honom inte på socknen i nästa husförhör.
Vad betyder noteringen? Jag har kollat på rad 17 på samma sida och även på sidan 17 i husförhörslängden men där finns han inte.
Har även kollat i Kisa dödbok och vigselbok fram till 1880 utan att hitta honom.
 
Tacksam för hjälp!
Sofia

2010-09-26, 20:49
Svar #1

Utloggad Börje Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 181
  • Senast inloggad: 2019-01-13, 10:41
    • Visa profil
Hej Sofia,
 
jag kan heller inte tyda anteckningen. Men i folkräkningen för 1880 (och även 1890) finns en Per Leonard Pettersson född 1850 i Östergötland. Detta kan kanske vara en ledtråd att följa upp? Att födelseorten ändrats från Kisa till Norrköping är inte otänkbart.
 
Hälsningar,
 
Börje
 
-----------------------------
Namn:  Per Leonard Pettersson  
Hemförsamling:  Kungsholm Rote 4  
Hemort:  Tegelslagaren N:o 4  
Kontrakt:  Stockholm  
Län:  Stockholms stad  
Födelseår:  1850  
Födelseförsamling:  Norrköping Östergötlands län  
Yrke:  Försörjningshjon  
Civilstånd:  Ogift (O)  
Kön:  Man  
Famstkod:  Ensamstående (E)  
Lyte:  Sinnessjuk

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna