ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hägerstad, C I:1, 1734, sid 263  (läst 456 gånger)

2010-03-30, 23:23
läst 456 gånger

Utloggad Peter Broman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 420
  • Senast inloggad: 2023-07-21, 23:06
    • Visa profil
Hej!
Skulle sitta fint med lite läshjälp. Jag har en Johan Larsson som är född 1734 i Hägerstad. Har förmodligen hittat han i födelseboken: Hägerstad C I:1 sid 263. Tror att det är han som är född 5 september. Tycker mej se att fadern heter Kaspersson. Men är det Lars det står som förnamn? Det räcker med föräldrarnas namn och födelseplatsen.
MVH Peter

2010-03-31, 00:33
Svar #1

Sofia Ingmarsson

Hej Peter! Jag tror inte att fadern till Johan född 5 sep 1734 hette Lars. Jag får det till Swen Kasperssons son i Tälla. Så det måste vara en annan Johan som du ska leta efter.
 
Mvh
Sofia

2010-04-03, 10:21
Svar #2

Utloggad Maud Lindeberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 566
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 15:15
    • Visa profil
    • www.vardnas.net
Hej Peter!
 
1734 föddes även det oäkta barnet Johan i Hägerstad; födelsenotis:
 
d. 20 Decembr föddes qwinfolketz, Anika Pehrsdrs oächta Son, Johan, och
Christnades d. 21 ejusdem, wtn. [...] hro Jngerid i Ånesta. Pgr [pigor] Catharina
Johansdr Catharina Jansdr.
 
Om jag vore du skulle jag undersöka domboken för 1734 och 1735 för att hitta målet mot kvinnfolket och den angivna barnafadern. Förhoppningsvis heter han Lars.
 
Mvh, Maud
mlind

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna