ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Märta Persdotter Malmsten f.1839 i Åre d.1908  (läst 850 gånger)

2004-05-18, 16:25
läst 850 gånger

Maria Carlström

Hej!
Söker föräldrar till Anna Märta Persdotter Malmsten f.1839 i Åre.Gift med Hans Benjaminsson.
Anna Märta är min mormors mormor.
Alla upplysningar tas tacksamt emot.
 
Med vänlig hälsning  
Maria Carlström

2004-09-29, 19:14
Svar #1

Ingrid Wikberg (Inkan)

Maria Carlström!  
Jag tror att jag hittat din mormors mormor på CD:n  Ministerialresgister Jämtlands län:
 
Anna Märta Elisabeth född 1839-04-25
Föräldrar:  
Pehr Malmsten, bruksarbetare och  
Märet Nilsdotter
Huså, Kall
 
Källa: Kalls kyrkoarkiv (ÖLA/11066) Volym C:3 s 209
 
mvh
Ingrid W

2004-10-15, 19:09
Svar #2

Maria Carlström

Hej,Ingrid!
  Går in och kollar om någon svarat på mina  
  anrop och blir så glad över ditt svar.
   
  Det är säkert hennes föräldrar.
  Är det någon som vet deras föräldrar så tar jag tacksamt emot det också.
   
   MVH/ Maria Carlström

2004-10-15, 20:12
Svar #3

Ingrid Wikberg (Inkan)

Maria, jag kollade på gifta (samma CD)och där finns:  
 
Pehr Malmsten, smältare
Huså, Kall
Märet Nilsdotter,piga
Åre
 
Vigsel 1823-10-19
 
Källa: Åre Kyrkoarkiv (ÖLA/ 11104)
Volym: C:3
 
mvh, Ingrid

2004-10-20, 20:41
Svar #4

Maria Carlström

Hej igen,Ingrid!
     
      Tack för att du kollade vidare och fann  
      ytterligare uppgifter.
       
      MVH/ Maria

2005-02-15, 21:45
Svar #5

karin.karlsson

Hej min morfar var Fredrik Malmsten , han gifte sig i Offerdals prästgård 091231 med Brita Månsdotter Staf. Fredrik Malmsten utvandrade från Offerdal? till Nordamerika 120907 och återkom 140120,uppgifterna lämnade  från pastorsämbetet i Offerdal, BrittMarie Bengtsson, år ?  till min framlidne morbror Arvid Malmsten  Nyköping.  
Min mormor hade två barn när morfar utvandrade och gick med den tredje Arvid, som föddes 1913. De fick sammanlagt nio barn. Jag tror att min morfarsfar hette Jonas Pärsson Malmsten född 1841 0711 i Kall.  
?Är det någon som känner till om vi är av vallonsläkt? Jag har någonstans fått för mig att Malmstens var valloner som kom från Värmlands allt Faluns gruvor till gruvhanteringen i västJämtland. Stämmer det? Kan tillägga att  vi är ca 35 barnbarn efter Fredrik och Brita Malmsten . Av deras nio barn är nu  bara en dotter i livet . Är det någon som har upplysningar om vår historia .MVH Karin.

2005-02-15, 21:45
Svar #6

karin.karlsson

Hej min morfar var Fredrik Malmsten , han gifte sig i Offerdals prästgård 091231 med Brita Månsdotter Staf. Fredrik Malmsten utvandrade från Offerdal? till Nordamerika 120907 och återkom 140120,uppgifterna lämnade  från pastorsämbetet i Offerdal, BrittMarie Bengtsson, år ?  till min framlidne morbror Arvid Malmsten  Nyköping.  
Min mormor hade två barn när morfar utvandrade och gick med den tredje Arvid, som föddes 1913. De fick sammanlagt nio barn. Jag tror att min morfarsfar hette Jonas Pärsson Malmsten född 1841 0711 i Kall.  
?Är det någon som känner till om vi är av vallonsläkt? Jag har någonstans fått för mig att Malmstens var valloner som kom från Värmlands allt Faluns gruvor till gruvhanteringen i västJämtland. Stämmer det? Kan tillägga att  vi är ca 35 barnbarn efter Fredrik och Brita Malmsten . Av deras nio barn är nu  bara en dotter i livet . Är det någon som har upplysningar om vår historia .MVH Karin.

2005-02-15, 21:49
Svar #7

karin Karlsson

Förlåt att det blev två inlägg . Är inte så hemma med datorn MVH karin

2005-02-16, 19:54
Svar #8

Maria Carlström

Hej,Karin!
  Det här låter intressant.  
  Har skickat ett mail till dig.
   
   Med vänlig hälsning
     Maria Carlström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna