ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tåsjö, döda  (läst 592 gånger)

2007-04-03, 15:59
läst 592 gånger

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej. Jag tycker det brukar gå rätt bra att läsa texter men ibland kör även jag fast. Nu ser jag inte alls vad det står och undrar om ngn kan hjälpa mig. Det gäller:
Genline, Döda/begravda 1775-1844 Hoting, Tåsjö, GID 2094.8.54500.
Jag ser att det står April den 15:de dödde .....
Eric Jonsson i Hoting............osv..... Resten kan jag inte tyda.
Jättetack på förhand.
AnnBritt

2007-04-03, 20:58
Svar #1

Utloggad Jan Lindh

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 236
  • Senast inloggad: 2023-12-15, 13:18
    • Visa profil
    • www.stenbanken.com
Hej,
jag tänker inte ta åt mig äran av att ha tolkat det, men det ska stå något i stil med -
 
Blev slagen av en kvist från ett mindre, intill det trädet stående träd, som av honom i skogen skulle nedfällas och förtog genast både tal, hörsel och syn för honom. Denna olyckshändelse inträffade den 11 sistlindne april, varpå han genast hemfördes av sin son, Erik Eriksson i Hoting. 56 år 8 månader, 3 veckor  
 
Mvh
Janne

2007-04-03, 21:34
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej Jan. Tack snälla för din hjälp. Jag tycker du ska ta åt dig äran av att ha meddelat mig. Sen vem som tolkat eller ej...ler....
Jag är jättetacksam för det stod så mycket. Men...jag blir ju lite fundersam...dog han av detta? Jag menar, det var ju en kvist...Nåja. Får kika lite mer.
Toppen Jan.
Mvh,
AnnBritt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna