ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Greta Haggren från Mellby, född 27/9 1789  (läst 445 gånger)

2003-11-25, 15:23
läst 445 gånger

micaela rauseus

Söker ursprunget för min ffmmfm Anna Greta Haggren. Hon dog den 5/6 1843 i Stora Jockstorp enligt bouppteckningen från Kumla härad, och var enligt samma källa född den 27/9 1789 i Mellby, men vilket Mellby det gäller vet jag inte. Jag misstänkte att hon kom från Göteborgshållet, så jag skickade efter födelseböcker från Älvsborg (Bro-, Partille- och Skee socken) men utan resultat. Undrar nu om någon vet om hon kan komma från detta Mellby? Det första jag har om henne är att hon 1816 bor med sin make Jan Larsson i Askersund, 1821 flyttar de till Valsjö i Lerbäck där hennes make dör och hon gifter om sig med Olof Jansson och flyttar till Stora Jockstorp även det i Lerbäck. Kan någon hjälpa mig att hitta henne?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna