ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nora Bergsförsamling, AI:14B, s. 112, GID  (läst 517 gånger)

2006-02-08, 19:01
läst 517 gånger

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil

 
1. Vad står det i rutan för Anders Ersson ? Efter namnet ser det ut att stå inhyse och ovanför namnet tycker jag att det nästan står kristi i mitten och egendom till höger (det är dock mest gissningar).
 
2. Var kommer man inflyttande från ? Om jag fattar rätt så skall det vara en bok, frågan är vilken och till höger står det väl vilken sida i boken det handlar om... men siffrorna ovanför ? Är det radnummer må tro ?
 
Mvh,
 
Henrik Törnqvist

2006-02-08, 20:23
Svar #1

Lennart Persson (Lelle)

Hej Henrik.
Jag får det till  på G.E.S. K...s? egendom  och inhyses.  
Han kommer inflyttande från SB=(Södra boken) sidan 78 och rad 23.(AI:14A,sid 78, rad 23)
Om det finns flera volymer för samma tidsperiod kan du oftast med hjälp av innehållsförteckningen i början  
av varje volym se vilken som betecknas som södra, norra o.s.v
Ibland står det NB för nya boken resp. GB för tidigare period.
MVH / Lelle

2006-02-09, 18:52
Svar #2

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hej Lennart!
 
GB och NB kände jag till sedan tidigare men SB var något alldeles nytt. Jag får tacka för hjälpen, nu kan jag förhoppningsvis forska vidare! :-)
 
Mvh,
 
Henrik

2006-02-09, 22:33
Svar #3

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Ett litet försynt påpekande i all välmening. Nora bergsförsamling ligger i Västmanland och man kan väl kanske hoppas att anbytarvärden flyttar dessa inlägg dit, annars blir det en aning förvirrande.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna