ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andreas Magnusson, Stenhuggare, Torpare, Född: 1844-10-15 Rödeby fs, Blekinge län  (läst 657 gånger)

2007-03-11, 17:05
läst 657 gånger

Yvonne Andreasson

jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om Andreas Magnusson, Stenhuggare, Torpare, Född: 1844-10-15 Rödeby fs, Blekinge län.  
 
När dog han och vad hette hans föräldrar?  
Samt gärna när hans föräldrar föddes och dog. Tacksam för svar

2007-03-11, 21:10
Svar #1

Utloggad Kerstin Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2011-03-29, 11:15
    • Visa profil
Hej Yvonne!
 
Jag håller med ett projekt om stenhuggare i Blekinge län.
Om du går in på Blekingerötter nedanstående adress,så finns lite om Andreas Magnusson.
 
Min e-mailadress finns där också.
 
http://www.genealogi.se/blekinge/
 
Mvh  
Kerstin Carlsson

2007-03-12, 10:19
Svar #2

Utloggad Jörgen Axelsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1533
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 16:35
    • Visa profil
Hej, Yvonne!
 
Andreas Magnusson var född i Flaken, Rödeby som oäkta son till pigan Maria Petersdotter.
 
Maria Petersdotter, f.13/10 1819 i Brunsmo, Augerum. Dotter till båtsmannen och torparen Peter Nilsson Blomster och Stina Persdotter.
 
Maria Petersdotter flyttade 1846 till Karlskrona och sonen Andreas lämnades som fosterson till morfadern Peter Nilsson, som då var torpare i Flaken.
 
Andreas Magnusson med familj tycks ha flyttat en del. Enligt Sveriges befolkning var han 1890 stadsarbetare i Karlskrona stadsförsamling och 1900 stenhuggare i Skavkulla, Nättraby.

2007-03-12, 12:36
Svar #3

Yvonne Andreasson (Ljungskile)

Ok tusen tack för all hjälp. Är det nån som vet vad Andreas Magnussons biolgiska pappa hette och föddes och om Andreas Magnusson hade några syskon och vart dom i så fall föddes och när?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna