ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ljusnarsberg AI:20e s. 1241  (läst 680 gånger)

2011-11-11, 08:14
läst 680 gånger

Utloggad Siv Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1644
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 17:01
  • Ung och vacker, nu är man bara "och".
    • Visa profil
    • www.sivjohan.se
Längst ner på sidan finns August Jansson (f.1852 5/6 i Fellingsbro?), inflyttad 1873, utflytt. till Vassända 1877. Men vad står det i ant.kol, kan skönja Göteborg men sen inget mer. Sen en följfråga: kan denna man vara densamma som födds 12/3 i Fellingsbro, son till Jan Fredrik Jansson, som enl hfl AI:23e s. 67 utvandrar till Amerika.
Tacksam för ledtrådar
Mvh Siv

2014-03-22, 11:25
Svar #1

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Ja, det står ... 74 Göteborg ... plus något, men vad där står är inte lätt att se. Om det inte gäller någon randkommun, måste det vara en av de gamla göteborgsförsamlingarna, men jag kan inte foga in något av de namnen i det jag ser. Där tycks finnas en rak diakrit, så kanske ett 'ö' eller 'ä' men det skulle även kunna vara strecket i ett 't'. Namnet kan börja på 'T'.
Tyvärr kommer inte heller jag så mycket längre. Jag skulle kontakta arkivet i Uppsala om be om hjälp direkt ur volymen.
 
Kolla om den i AI:23e kommer dit från Vassända, dit den här killen flyttade.
 
Mvh Qlaz

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna