ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: """"Warnhem"""" Varnhem Cajsas föräldrar samt ort?  (läst 600 gånger)

2007-05-18, 19:40
läst 600 gånger

sandra lindell

Hej alla glada textlösare!
Behöver lite hjälp... Cajsa f. 13/9 1818. Far Olof D-Berg? mor Britta? J-Dotter?
...torp? L...g?
 
Vore också snällt om ni hittar HFL!
 
Det är vad jag kan tyda. Hoppas någon snäll själ vill hjälpa till. GID nr är: 1065.12.73400
annars se bild här under!
 
 

2007-05-18, 20:33
Svar #1

Utloggad Lars Åkesson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Mitt förslag är att det står Olof Damberg Bolla [dvs Ingeborg] Jacobsdotter 38. år. Olof var HäradsProfoss vid Amundtorp i [Norra -det finns även ett Södra-]Lundby socken. Norra Lundby var annexförsamling i Varnhems, Istrums, Eggby, Öglunda och Norra Lundby pastorat; födelseboken verkar vara gemensam för hela pastoratet och därför är de olika socknarna angivna i boken.
 
Dopvittnena är M. Lars Pehrsson i Kjellorna [Källorna], H Catharina Svensdot.[ter] ibm [ibidem, dvs Källorna], Dr Johannes Pehrsson i (Öfv(?)stegl) [jag tolkar det till Överstegården], Pig Maria Pehrsdot.[ter] ibm [ibidem, dvs Överstegården]
 
Amundtorp -enligt ortsregistret i hfl finns Källegården, Mellangården, Nederstegården och Överstegården i Amundtorp- ligger i Norra Lundby socken och du hittar familjen i Norra Lundby hfl AI:5 1815-1832, sidan 36, GID 643.6.26100.
/Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna