ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Nilsson/Hallen  (läst 632 gånger)

2009-03-08, 12:35
läst 632 gånger

Utloggad Astrid Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2021-02-01, 16:16
    • Visa profil
Sven Nilsson/Hallen var handelsman och borgare i Borås. Han dog 1754 05 19. Kan någon hjälpa mej att tyda var hans föräldrar bodde. Jag kan se att de hette Nils Svensson och Elin Andersdotter och bodde i Prästhult Nedergården och Pastorats....Men vad står det sedan? Borås El:1. GID: 584.23.57300 Hälsn. Astrid.

2009-03-08, 13:52
Svar #1

Utloggad Lina Libell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 351
  • Senast inloggad: 2018-05-30, 11:42
    • Visa profil
Hej Astrid,
 
Jag tycker inte det står Nedergården utan Nedige sokn och pastorat uti Do.... Härrad. Tyvärr har jag ingen aning om vilken socken eller härad om menas. Jag kollade upp Nödinge i Ale socken men hittar ingen plats kallad Prästhult eller något annat som passar in.
 
Hoppas du får mer hjälp av andra här på forumet,
Lina
 
(Meddelandet ändrat av linlib den 08 mars, 2009)

2009-03-08, 14:14
Svar #2

Utloggad Astrid Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2021-02-01, 16:16
    • Visa profil
Hej Lina. Tack för hjälpen. Tack vare att du såg att det kanske inte står Nedergården såg jag det med nya ögon. Weddige socken i norra Halland ska det nog vara! Det står något mer också efter Pastorat som jag inte kan tyda, men det här är ju en bra början.Hälsn. Astrid.

2009-03-08, 16:48
Svar #3

Utloggad Astrid Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2021-02-01, 16:16
    • Visa profil
I Veddige finns ett Kalvhult som nog skulle kunna vara det jag letar efter. Tyvärr kommer jag nog inte längre,för där finns inte födelseböcker eller husförhör så tidigt. Jag har också kollat Veinge och Valinge, men ju mer jag tittar, tycker jag att det står Kalfhult, Weddige.Hälsn. Astrid.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna