ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kan Hool vara födelseorten  (läst 639 gånger)

2005-05-30, 18:44
läst 639 gånger

ulla

Skaraborg Gid.nr 1547.22.41200 rad 2 (4)
Skaraborg gidnr 701.14.45400
Har fått uppgift i Rötter att födelsorten skall vara Hool i Älvsborgs län, men jag kan inte finna Karl Johan Johansson f 29/7 1854 i varken Hol, Horla eller Siene födelseböcker. Kan någon uttyda något annant förslag på födelseort. Har även tittat på tror jag alla Algutstorp som  han kom från till Ryda 1873 men finner inget. Vet inte vilket Algutstorp som avses. Hoppas att jag inte kommit i helt galet län nu. Tacksam för hjälp.

2005-05-30, 20:06
Svar #1

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Det finns en gård/by Hol i Västra Tunhems socken, som ju ligger i Älvsborgs län. Kan det möjligen vara den?

2005-05-30, 21:50
Svar #2

ulla

Jag tittade på på Västra Tunhem, men tyvärr fanns han inte där heller.

2005-05-31, 09:57
Svar #3

Rigmor Andersson

Hej Ulla!
Jag såg att det stod Algutstorp tydligt.Du fär nog kolla även Kullings Skövde,Tumberg,Södra Härene,Landa och Bråttensby det kan vara vilket som när det står Algutstorp.Alla ligger i Älvsborgs län.Jag har varit ute för samma många gånget.Kolla i utflyttnings längderna du såg ju när han flyttade ut.
Lycka till
Mvh Rigmor

2005-05-31, 18:25
Svar #4

ulla

Rigmor!
Tack för tipset. Jag skall beställa från SVAR för det finns nog inte på Genline ännu.
Jag tänkte att hittade jag honom i Algutstorp kanske hans födelseort var tydligare. I CD skivan Rosenberg finns det en mängd Algutstorp i olika län, men nu skall jag pröva det här.
Hälsningar Ulla

2005-06-03, 17:25
Svar #5

ulla

Rigmor!
Jag hittade Drängen Karl Johansson i Södra Härene utflyttningslängd för 1873. Jag blev så glad. Han kom från Ribbingsberg och flyttade till Ryda. Ribbingsberg är tydligen en ort i Södra Härene. Har beställt Hf och fortsätter leta.
Tack Hälsningar
Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna