ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: En story i Skepplanda  (läst 500 gånger)

2004-12-15, 22:20
läst 500 gånger

Utloggad Walter Haury

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 367
  • Senast inloggad: 2006-09-21, 17:54
    • Visa profil
Det faller inte i släkten men det intresserar mig ändå vad som berättas här om Ingeborgs moder Johanna. (Skepplanda C:2 s 82, fr.o.m. tredje raden i bilden: En hustro ....) Jag kan inte läsa resp. förstå allting och ber om läshjälp.
 

 
Hälsningar från Tyskland

2004-12-16, 19:30
Svar #1

Utloggad Bengt-Göran Nilsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4764
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 15:06
    • Visa profil
    • goto.glocalnet.net/Kalixius
.....En hustru som berättas av faddrarna kom gångandes ( gående till fots) och lånte ( lånade) hus hos Pehr i Grönköp, födde strax därefter barn, fadern säger hon vara en fältväbel av överste Ribbings regemente, död förliden midsommar, benämnd Johan( följt av en lucka där efternamnet avsetts att skrivas in men som inte blivit ifylld)......

2004-12-16, 21:12
Svar #2

Utloggad Walter Haury

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 367
  • Senast inloggad: 2006-09-21, 17:54
    • Visa profil
Hej Bengt-Göran! Det var just första raden som jag inte klarade av: kom gångandes, lånte huus hos ... Nu fick den lilla story en mening! Tack skall du ha!
 
Walter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna