ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad står det?  (läst 427 gånger)

2015-02-11, 14:31
läst 427 gånger

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej
I Visnum-Kil C:2 (1745-1791) Bild 19 s. 27
 
Jag söker en dotter Catharina, kan ju kallas Caisa eller Cajsa. Jag tycker mig se att det står Catharina hon skall vara född 1750. Hon blev senare gift med Sven Bengtsson f. 1733-1814 och de får sonen Bengt Svensson f. 1774.
 
Nu undrar jag vad denna lilla tös pappa och mamma heter i både för och efternamn. Och i vilket hus bor de?
 
Jag hoppas att det är rätt Catharina, eller?  
MvH Ewa Karlsson

2015-02-11, 17:31
Svar #1

Utloggad Siv Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1644
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 17:01
  • Ung och vacker, nu är man bara "och".
    • Visa profil
    • www.sivjohan.se
Ewa, det finns 2 Catharinor på den sidan.
Catharina f. d. 3 juni fadern heter Jonas Nilsson och modern Margreta Håkonsdotter i ?.
Catharina f. d. 26 juli, fadern heter Bengt Hansson och modern Greta Persdotter i Rosendal.
 
Mvh Siv

2015-02-11, 18:22
Svar #2

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej och tack så mycket.
 
Det jag inte berättade i frågeställningen (lite skämmigt) var att fadern måste heta Bengt eftersom det rör sig om en Catharina Bengtsdotter.  
Så stort tack och ursäkta att upplysningen var mager. Jag hade aldrig kunnat gissa på Rosendal. Man lär sig hela tiden, det är det som är så fantastiskt med Rötter och Anbytarforum.  
MvH
Ewa Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna