ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nyed födde 1738-1742  (läst 538 gånger)

2010-01-30, 18:09
läst 538 gånger

Utloggad Krister Tranberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 39
  • Senast inloggad: 2017-01-25, 22:45
    • Visa profil
Kan någon hjälp mig att tyda denna födelsenotis. Letar efter en Håkan Jonsson f. 3/12 1739 Älvsbacka.
Hittar han inte i Älvsbackas födelsenotiser så jag kollade Nyeds och fann denna. Som jag kan tyda står det iaf 3 december, men har svårt att tyda det övriga. Han var bosatt i Norra Viken, ev. var han även född där. Kan Norra Viken ha legat under  Nyed 1739 och sedan hamnat under Älvsbacka?
 

 
Tackar på förhand!  
MVH/Krister

2010-01-31, 17:14
Svar #1

Utloggad Tina Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2022-02-22, 11:02
    • Visa profil
Hej Krister.Tydning av sid 27.Håkan Jonsson i No.Wika f:d 3 december fadern J.Bengtsson modern Britta Håkansdotter döpt d.9 do af adju.D.Ekelund M.?? Joan eller Jean Bengtsson ---alarud Swen Joansson i S--Wika ??? Lisken Pähsdotter i N.Wika hustrun Catharina Joansdotter ibidem (Tinis)?Lite svårt att urskilja om det är Joansson eller Jeansson Vet tyvärr inte om Nyed har till hört eller delats från Älvsbacka ett förslag googla med den förfrågningen på Internet så kanske du får svaret där.Vet ej namnet på boplats ----alarud för jag kommer ej fr,trakten.Vänliga Hälsningar Thina Johansson

2010-02-01, 22:19
Svar #2

Utloggad Krister Tranberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 39
  • Senast inloggad: 2017-01-25, 22:45
    • Visa profil
Hej Thina!
Mycket tack för hjälpen!
Det ser ut att vara rätt person. Har ställt frågan om Nyed och Älvsbacka församling i annan del av forumet och fått reda på att Norra Viken hörde till Nyed vid tiden.  
 
MVH/Krister

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna