ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristinehamn GID:500.53.46300  (läst 619 gånger)

2006-07-29, 18:20
läst 619 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 974
  • Senast inloggad: 2015-11-23, 15:01
    • Visa profil
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med varifrån hustrun kom här.
Jag tycker det står Greta Olsdotter
från s...bro hyttan i Fernebo socken
 
men lite längre ner står det mer.
Men eftersom jag nu inte funnit henne i Färnebos Husförhörslängeder så undrar jag om jag möjl. läst fel på ant. gård eller även ev. socken!
 
MVH Per (p.s om det skulle vara Färnebo är det då Filipstad el. Nordmark födelsen kan finnas noterad?)

2006-07-29, 19:47
Svar #1

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Hej Per!
 
Det står Greta Olsdotter från Storbrohyttan i Fernbo socken men det är förmodligen Färnebo som avses eftersom Storbrohyttan ligger där.  
 
Tyvärr kan jag inte tyda vad står längst ner.  
 
vänligen / Helene

2006-07-29, 20:14
Svar #2

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 974
  • Senast inloggad: 2015-11-23, 15:01
    • Visa profil
Tack för svaret Helene. Det var under Färnebo jag letade. Jag tror mig ha funnit henne nu under Storbron,Fernebo (GID: 482.76.17800). I registret såg jag inte Storbrohyttan (det var troligen anledningen till att jag inte fann henne tidigare). Texten längst ner.... i tiänst på ....gården någonting ditåt, men vågar någon annan ge sig på att försöka tyda texten är jag tacksam.
 
MVH Per

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna