ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Textklipp ur Församlingsbok  (läst 726 gånger)

2013-08-24, 21:15
läst 726 gånger

Utloggad Camilla Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-02-15, 17:17
    • Visa profil
Hej!
 
Jag bifogar här en skärmdump ur församlingsboken för Karlskoga. 1911-1922 (Karlskoga Alla:20, 1911-1920, sid 209) rörande min morfars mamma. Jag undrar om det möjligen är någon som kan läsa vad det står på den understa raden, vilken står att finna i kolumnen för, utflyttad eller överförd).  
 
Tack på förhand!
 
Mvh, Camilla Johansson
 

2013-08-24, 21:28
Svar #1

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 22:52
    • Visa profil
Hej Camilla!
 
Där står:
Sthlm (Stockholm)
Hedv. Eleon. (Hedvig Eleonora)
 
Hälsningar
Stefan
Stefan Dake

2013-08-25, 09:27
Svar #2

Utloggad Camilla Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-02-15, 17:17
    • Visa profil
Tack Stefan! Tragikomiskt nog upptäckte jag strax efteråt att jag följt fel person. Det hade fötts två personer med exakt samma namn på samma plats, och jag hade valt fel. Antar att det är en av vådorna med släktforskning. Som jag sa till en vän, vem behöver mysteriehistorier när man har släktforskning. Men tack för hjälpen, icke dessdå mindre!

2013-08-25, 13:07
Svar #3

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 22:52
    • Visa profil
Camilla, jag har gjort samma sak! Två män med samma namn, födda på samma plats ungefär samtidigt. Sedan flyttade de till samma gård i grannsocknen. Dessutom hade deras hustrur samma namn och var födda, i sin tur, på samma plats. Jag valde en av dem och följde familjen bakåt till början av 1600-talet. Felet upptäckte jag när jag följde honom framåt och min farfars far aldrig blev född!
 
/Stefan
Stefan Dake

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna