ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karlskoga C:4 bild 53  (läst 530 gånger)

2016-01-17, 16:53
läst 530 gånger

Utloggad Moniqa Klintestrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2020-04-15, 23:02
  • Lev livet levande
    • Visa profil
    • moniqas.wordpress.com
Hej! Jag vill få hjälp med att tyda barnet Margaretas föräldrars nam och var de bor sam vad dopvittnena heter och bor. Verkligen spretig stil  hon är född den 24 januari.  
Tacksam för hjälp.  
Vänliga hälsningar Moniqa

2016-01-17, 22:34
Svar #1

Utloggad Stellan Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 20:53
    • Visa profil
Hej Moniqa!
 
Då gör jag ett försök.
d. 24 Jan föddes Jonas Erssons och hustru Brita Thomasdotters barn W:[ästra] Kjädåsen Bapt d. 27 Nome Margareta testes Dan Ersson i Rosiö/Rosensjö., Olof Pärsson i Spjutberg, Erik Ersson Kiölebråten
Brita Nilsdotter ib dvs Kiölebråten, h[ustru] Ingri Ersdotter i Spjutberg p[igan] Catharina Ersdotter i Rosiö, Kierstin Olsdotter i Rishöjden.
 
Har faktiskt varit i Västra Kjedåsen och har för mig att Kiölebråten är ett annat namn på Västra Kjedåsen. Lite konstigt att man benämner samma ställe på två olika vis i samma notering. Kan tänka mig att Kiölebråten är en del av Kjedåsen. Kanske ett lokalproffs kan reda ut lite mer exakt.
 
Med vänliga hälsningar
Stellan Larsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna