ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wiklunds Som jag efterlyste 1999, jag såg inte era svar förren igår!!!!!  (läst 307 gånger)

2005-09-24, 12:02
läst 307 gånger

Linna Forssell

Hej 1999 skrev jag den här efterlysningen. Tyvärr slutade jag ett tag med släktforskning och såg aldrig era fina svar jag hade fått.  
Jag hoppas att ni har möjlighet att svar mig igen (helst via mail till mig forssell_linnea@hotmail.com)
 
Tack på förhand
Linn?a Forssell
 
Jag sitter här i Malmö med min gäst, från USA, Pet Theodor Wiklund som har sitt ursprung i Hälsingland.  
 
Pets farfar hette Erik Axel Theodor Wiklund. Han föddes 1889 in Söderhamn.  
Eriks far hette Olof Agust Wiklund: Olof föddes 1864och dog 1917.  
Han var gift med Agusta Wilhelmina Wiklund. Hon föddes 1869 och dog 1903.  
 
Därefter har Pet papper på följande personer.  
Axel Gerorg Wiklund. Han var född i Sandviken 1898 och dog i delstaten Nebraska, USA 1953.  
 
Axel far hette Bror Axel Viklund. Han var föddes 1877 i Järbo och dog 1953 i Ovansjö.  
Han var gift med Anna Karolina Eugenia Åslund. hon föddes 1877 i Segersta och dog 1970 i Järbo.*  
 
Brors far hette Bror Alfred Viklund som var född 1846 i Torsåker.  
Han var gift med Anna Agusta Häll.**  
 
Bror Alfreds far hette Han Erik Viklund som föddes 1821.  
Han var gift med eva Maria Meyer. Hon föddes 1816 i Svärdsjö.***  
 
Hans Eriks far hette Arnesson ? Viklund.  
Han var gift med Kristina Källström 1788 i Garpenberg. Kristina dog 1851.  
 
 
*Anna Karolina Eugenia Åslunds far hette Lars Åslund. Han föddes 1838 i Tyngsjö.  
Annas mor hette Karin Persdotter och föddes 1852 in Norrala.  
 
Lars Åslunds far hette Lars Pettersson. Han föddes 1791 i Värmland.  
Han var gift med Lisa Andersson. Hon var gift 1801 in Äppelbo.  
 
 
**Anna Agusta Hälls far hette Erik Gustav Häll. Hennes mor hette Christina Katarina Blomkvist.  
 
 
***Eva Maria Mayer far hete Olof Mayer. Han föddes 1784 och dog 1841.  
Evas mor hette maria Christina Dahlberg. Hon var född 1786 och dog 1865.  
 
 
Dettta är lite rörigt men vi hoppas att någon kan hjälpa oss. Vi skulle villa få någon information om dessa människor. Om någon av Er som läser det vet något, snälla skriv och berätta.  
En historia, annekdot vad som helst vore roligt. Om ni vet något om släkten ännu längre bak vore det också roligt att få reda på.  
 
Tack på förhand  
 
Linn?a Forssell och Pet Wiklund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna