ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Thunman från Långvinds bruk  (läst 664 gånger)

2003-03-26, 19:11
läst 664 gånger

Britt-Louise Nyman

Söker mina rötter i Enånger och undrar, om det finns några ättlingar till släkten Thunman från Långvinds bruk. Min mormorsmor föddes år 1823 och var dotter till Joh. Thunman och Anna Jönsdotter vid Långvinds bruk.
 
Med vänlig hälsning
Britt-Louise Nyman

2003-03-26, 20:31
Svar #1

Utloggad Yngve Aronsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 481
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 09:53
    • Visa profil
Britt-Louise!
 
Släkten Tunman finns presenterad i Enångers släktbok sid 259 4 L 7. Där finns förfäder till Anna Jonsdotter f1784. Man kan följa dem ned till 1500-talet. Johan och Annas ättlingar verkar ha lämnat bygden. Jag kan bistå med en kopia om du är intresserad.
 
Yngve Aronsson

2003-03-26, 23:21
Svar #2

Britt-Louise Nyman

Yngve!
 
Stort tack för Ditt snabba svar. Har inte hittat dessa uppgifter i Enångers släktbok, som jag helt nyligen lämnat ifrån mig. Därför vore jag ytterst tacksam,om Du kunde bistå mig med en kopia.  
 
Med vänlig hälsning
Britt-Louise Nyman

2007-03-22, 13:47
Svar #3

Olov Thunman

Jag härstammar från Thunmän på Axmar bruk(samma ägare som Långvinds)Den lista som Ynge Aronsson nämner låter mycket intressant. Kan man få ta del av den om Långvinds Thunmän

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna